mandag den 29. september 2008

Ting #22 Wikipedia

Wikipedia har har et lidt blandet ry i bibliotekarkredse, kan man nu stole på kilden og er det nu korrekte oplysninger i div. artikler... Det er det ikke altid!!! Gik som det blev foreslået ind på Maribo og læste med stor fornøjelse om Maribo by og dens historie.
søgte så på Nykøbing Falster, og hvad faldt mit øje på? - en fejl!!! Tingsted blev sammen med Nagelsti placeret på Lolland! Hvem er forfatteren???
Nå, det er selvfølgelig det, der gør at wikipedia ikke er helt stabil, hvor mange fejl sniger der sig ind, når interesserede folk lægger oplysninger ind op siden.
Jeg har ikke undersøgt, hvordan man bliver "forfatter" til wikipedia, men en pålidelig kilde, Ulla, siger, at man skal melde sig som bruger med log in osv, for at skrive.
Det bliver ikke lige nu...
Vild med Dans er ikke helt opdateret, de sidste 2 par der er stemt ude, står stadig som deltagere...
Har ind i mellem brugt den engelske version, som har mange flere og længere artikler. Den virker mere grundig, men her kan der vel heller ikke garanteres for, at der ikke er ukorrekte oplysninger.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Ingrid

Da jeg havde et vikariat hos jer i Nykøbing F. hed jeg Anne Kofod.

Sjovt at I også er i gang med 23 ting! Du har nok hørt fra Elisabeth at jeg nu arbejder i Kerteminde.

Her er vi også i gang med 23 ting. Vi har hægtet os på Odense Centralbiblioteks nye omgang.

Det er sjovt at følge andre bibliotekarers færden på nettet med 23 ting, så jeg vil nok kigge ind her fra tid til anden! :)

Hils alle jeg stadig kender på biblioteket fra mig! Du må også hilse dem jeg ikke kender... ;)

Venlig hilsen Anne

Ingrid Hjorth Hansen sagde ...

´Hej Anne.
Hyggeligt at du lige kom forbi min blog. Den er ikke så flot som din, må sige du er aktiv og det er en rigtig flot og oplysende blog du har. Min bruger jeg kun til 23 ting, som nu snart er slut. Vi er i gang med ting nr. 23 som er en opsummering og en evaluering af de tidligere ting.
Jeg er lidt nysgerrig, er det mis søster, du kender, eller er det vores vikar Elisabeth Kjær, du kender? Min søster arbejder på Stevns bibliotekerne.
Der er sket meget i dit liv, de sidste år, tillykke med de skønne unger og med jobbet.
Mange hilsner Ingrid

Ingrid Hjorth Hansen sagde ...

´Hej Anne.
Hyggeligt at du lige kom forbi min blog. Den er ikke så flot som din, må sige du er aktiv og det er en rigtig flot og oplysende blog du har. Min bruger jeg kun til 23 ting, som nu snart er slut. Vi er i gang med ting nr. 23 som er en opsummering og en evaluering af de tidligere ting.
Jeg er lidt nysgerrig, er det min søster, du kender, eller er det vores vikar Elisabeth Kjær, du kender? Min søster arbejder på Stevns bibliotekerne.
Der er sket meget i dit liv, de sidste år, tillykke med de skønne unger og med jobbet.
Mange hilsner Ingrid

Anonym sagde ...

Hej Ingrid

Hyggeligt at være blevet Facebook ven med dig!

Jeg sender også dette svar til dig der for en sikkerheds skyld.

Tak for de søde ord om min blog! :) Jeg synes det er rigtigt sjovt at blogge om forskellige ting i min hverdag og om 23 ting.

Det er Elisabet Kjær jeg kender. Vi gik på hold sammen på biblioteksskolen og skrev erhvervsfagligt projekt sammen.

Siden da har vi skrevet sammen nogle gange om året og har fulgt hinandens karrierer.

Jeg kan forstå at der har været en del udskriftning blandt personalet i Nykøbing F. siden jeg var ansat hos jer i 2003/2004. Nogle kendte navne er alligevel tilbage. :)

Ja! Der er sket meget for mig. Min datter Natasha bliver 1 år fredag d. 24/10 og min søn Mads bliver 3 år d. 25/10. ;) Så vi skal holde fest for dem begge om lørdagen. Det bliver spændende med den første fællesfest! :)

Venlig hilsen Anne